ایستا صدر

فروش آسانسور کارگاهی

ایستا صدر

فروش آسانسور کارگاهی

بالابر کارگاهی

بالابر کارگاهی

آسانسور کارگاهی tcch
آسانسور کارگاهی tcch

بارهای سنگین و یا حتی سبک اما با ظاهر بزرگ را در نظر بگیرید. احتمالا هر وقت این غول های بی شاخ و دم سر کار پیدا می کنید آرزو دارید یک ربات یا وسیله ای آن را برای شما حمل می کرد. با رشد صنعت و گسترش فضای کارگاه ها و کارخانه ها مشخص شد که اتکا به توان کارگران و تکنسین ها برای حمل بارها و رفت و آمد به مکان های مختلف و با ارتفاع های زیاد هم ایمنی را کاهش می دهد و موجب افزایش میزان خسارت به افراد و تجهیزات می شود و هم سرعت انجام پروژه ها و فعالیت ها را کم می کند. در نتیجه نیاز به ابزارهایی برای انجام تمام این وظایف همواره در صنعت و حتی منازل و فروشگاه ها احساس می شود. به این منظور طی دهه های اخیر همواره بالابرهای کارگاهی ( آسانسور کارگاهی ) و صنعتی به انسان ها کمک کرده اند و امروزه بخش جدایی ناپذیر صنعت و ساختمان سازی محسوب می شوند و جابجایی بار سنگین و بزرگ را برعهده دارند. این بالابرها با شکل ها و مکانیزم های بالا برندگی مختلف برای انواع کاربردها و فضاها در بازار عرضه می شوند و از آنها در کارگاه ها و کارخانجات صنعتی و ساختمان سازی استفاده می گردد.
بالابر ها با استفاده از نیروی محرکه موتورهای الکتریکی و یا سوختی می توانند افراد و تجهیزات و مصالح را تا ارتفاع ها و همچنین مسافت های افقی زیاد انتقال دهند. با توجه به اینکه سرعت و ایمنی دو فاکتور مهم و پر هزینه برای صنعت کاران است بنابراین استفاده از بالابرها کاملا صرفه اقتصادی دارد.

دسته بندی کلی بالابرها

بالابرها بر اساس جابجایی به دو دسته سیار و ثابت تقسیم می شوند.
1. بالابر سیار: این بالابرها با قابلیت جابجایی سریع برای حمل نفرات و تجهیزات در مکان های مختلف استفاده می شود. بیشترین موارد مصرف این نوع از بالابرها برای کارهای خدماتی مانند تمیز کردن نمای بیرونی ساختمان ها، نقاشی های دیوار های بزرگ و یا انبار کارخانه ها می باشد. بالابرهای سیار با توجه به نوع حرکت دو دسته کلی تقسیم می شوند.
• بالابرهای با دسترسی عمودی: جک و سیستم بالابرندگی در این نوع به گونه ای طراحی شده که تنها توان انتقال کابین در راستای عمودی را دارد. در این نمونه از بالابرها معمولا مفصل ها و جک ها در زیر کابین قرار دارند بهترین نمونه های این نوع بالابر های هیدرولیکی آکاردئونی و ریلی می باشد.
• بالابرهای با دسترسی عمودی و افقی: سیستم بالابرندگی در این نوع شبیه به عملکرد دست انسان است و از مفصل ها و بازوهای متحرک تشکیل می شوند. بالابرهای مفصلی و تلسکوپی و یا ترکیبی از این دو بهترین نمونه های این دسته هستند. همچنین به علت قابلیت افزایش ارتفاع زیاد و عملکرد چهار محوره، این دسته از بالابرها محبوبیت و کاربرد زیادی دارد. به همین دلیل آنها را با قابلیت نصب بر روی کامیون نیز عرضه می کنند تا بتوان آنها را براحتی به هر نقطه ای انتقال داد.

2. بالابرهای ثابت: این بالابرها بیشتر در کارگاه ها، کارخانه ها و انبارها برای جابجایی بارهای سنگین در ارتفاع و یا بارگیری از تریلی ها و کامیون ها و هم سطح کردن آن با زمین برای سهولت در جابجایی استفاده می شوند. بالابرهای ثابت در انواع مختلف مانند جک مستقیم، زنجیری و آکاردئونی تولید می شوند. معمولا بالابرهای ثابت احتیاج به یک چاهک برای قرار گرفتن تجیهزات در داخل آن و هم سطح شدن کفی با زمین دارند.
• بالابرهای جک مستقیم: در این بالابرها جک در زیر کابین قرار دارد و بدنه را مستقیما به سمت بالا هدایت می کند بنابراین به یک چاله برای قرار گرفتن جک و یا تجهیرات زیر کابین نیاز دارند. این بالابرها به دو نوع جک مستقیم از زیر و جک مستقیم از بغل تقسیم می شوند. در بالابر جک مستقیم از زیر عمق چاله به حداکثر ارتفاع بالا رونده کابین بستگی دارد. اگر از جک های تک استیج استفاده شود، عمق چاله با ارتفاعی که کابین به بالا می رود تقریبا برابر است. بنابراین برای دسترسی به ارتفاع های زیاد به جای حفر چاله های عمیق که خطرات فراوانی را به همراه دارد از جک های دو و یا سه استیج استفاده می کنند. در این حالت جک مانند آنتن رادیو کوچک شده و عمق چاله کاهش می یابد. برای مثال در جک های دو استیج عمث چاله به یک دوم طول مسیر و در جک های سه استیج به یک سوم طول مسیر کاهش می باید. از این بالابر ها در نمایشگاه های ماشین، کارواش ها و پارکینگ های دو طبقه استفاده می شود و به دلیل ایمنی بالا به عنوان جک خودرو بر نیز شناخته می شود.
این بالابر ها ایمنی زیادی دارند و به علت قرار گرفتن جک هیدرولیک در زیر کابین سقوط نمی کند. همچنین آرام و بدون سر و صدا کار می کند. از این بالابرها می توان به عنوان آسانسور نیز استفاده کرد و به جای یک کفی اتاقکی شیشه ای بر روی آن قرار داد.
در بالابر جک مستقیم از بغل، کفی از دو سمت به دیوار و تجهیزات ریلی تکیه می دهد. این بالابرها نیاز چاله های عمیق ندارند و برای مسیر های طولانی مانند 5 یا 6 متر تنها به یک چاهک به عمق 30 سانتی متر نیاز دارند. اگر از این بالابرها به عنوان جک خودروبر استفاده شود باید به صورت دوبل باهم ترکیب شوند. از این بالابرها بیشتر در مواقعی که به ورودی از دو جهت نیاز باشد و یا به علت سختی و یا سردی زمین امکان حفر گودال های عمیق وجود ندارد استفاده می شود. در این بالابرها نیز به علت وجود یک پیستون در زیر بدنه امکان سقوط وجود ندارد و امنیت بالایی دارند. بالابر جک مستقیم از بغل معمولا با حداکثر ظرفیت 1000 کیلوگرم طراحی و عرضه می شوند.
در مجموع می توان گفت که بالابرهای جک مستقیم به علت اعمال مستقیم نیروی محرکه به زیر کابین برای حمل بارهای با تناژ بالا بسیار مناسب است. همچنین به دلیل سیستم ساده ای که دارد تعمیر و نگهداری آن آسان است. به منظور افزایش ایمنی این بالابرها در نمونه هایی که جک در زیر قرار دارد بهتر است اطراف کفی را نرده کشی کرد تا در هنگام بالا رفتن کفی احتمال سقوط افراد به داخل چاله کمتر شود.
• بالابر قیچی آکاردئونی: در این حالت یک قیچی در زیر بدنه به صورت آکاردئون باز و بسته می شود تا به ارتفاع مورد نظر اپراتور برسد. این بالابرها به علت آلیاژ محکم به کار رفته در آنها دارای طول عمر زیادی هستند و هم به صورت برقی (با باتری و برق شهر) و هم با موتورهای دیزلی و بنزینی کار عرضه می شوند. کفی این بالابر ها بزرگ است و معمولا دو یا سه نفر به راحتی می توانند بر روی آن کار کنند. این بالابر ها احتیاج به چاهک ندارند و پس از جمع شدن ارتفاع دستگاه به دو متر هم نمی رسد.
این بالابرها برای ارتفاع های زیاد (تا 30 متر) مناسب است و قابل کنترل هم از داخل کابین و هم از پایین به وسیله اپراتور است. همچنین این بالابرها معمولا به سیستم فرود اضطراری و قطع خودکار در حداکثر و حداقل ارتفاع برای جلوگیری از بروز حادثه مجهز هستند.
• بالابرهای زنجیری: این بالابرها در دو نوع دستی و برقی در بازار عرضه می شوند و به عنوان بالاکشنده نیز معروفند. زیرا در بالای ساختمان و یا یک بلندی نصب شده و با استفاده از یک قرقره و یا موتور اجسام را به بالا می کشند. این بالابرها ظرفیت محدودتری نسبت به انواع دیگر دارند و در ساختمان سازی های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. از این بالابرها برای حمل نفرات استفاده نمی شود زیرا ایمنی چندانی ندارد. از نمونه دستی بیشتر برای جابجایی بار های کوچک و در مکان هایی که دسترسی به برق میسر نیست استفاده می شود. در این بالابرها با چرخاندن یک زنجیر که حول یک قرقره حرکت می کند بار جابجا می شود. در نمونه های برقی این کار توسط یک موتور الکتریکی انجام می شود. بالابرهای زنجیری جدا از نوع نیروی محرکه دارای عملکردهای دوکاره و چهار کاره هستند و با سرعت های مختلفی نیز عرضه می شوند. در مدل دوکاره بالابر تنها در جهت بالا و پایین حرکت امکان جابجایی را فراهم می کند در حالی که در مدل چهار کاره امکان جابجایی در حالت افقی نیز وجود دارد. این بالابرها نسبت به انواع دیگر ارزان تر هستند.

به طور کلی در بالابر های ثابت، نمونه های با مکانیزم بالا برندگی قیچی آکاردئونی دارای ایمنی بیشتری نسبت به سایرین هستند. در مقابل بالابرهای زنجیری و یا کابلی به دلیل پاره شدن ناگهانی کابل، سقوط بار و گیر کردن دست و پا و یا لباس اپراتور در قرقره خطرناک ترین نوع هستند.

جهت مشاوره فنی در مورد آسانسور های کارگاهی و آسانسور کارگاهی آلیماک می توانید با تیم فنی ایستا صدر تماس حاصل فرمایید.

ما را در لینکدین دنبال کنید

ما را در فیس بوک دنبال کنید

ما را در گوگل پلاس دنبال کنید

شماره تماس:36307626-041

آدرس وب سایت:www.tcch-co.ir

منبع:ایستا صدر


مزیت اسانسور کارگاهی


آسانسور کارگاهی tcch
آسانسور کارگاهی tcch

 

آسانسورهای ماشین هایی هستند که برای بالا و پایین بردن افراد ، بار ها ، ابزارها و دستگاه ها و ماشین های کوچک در کارگاه های ساختمانی از آن ها استفاده می شود . این آسانسورها ی کارگاهی یا بالابر ها به دلیلِ فراهم کردنِ ایمنی و امنیتِ کافی و استحکام زیاد از پرکاربرد ترین دستگاه ها در صنعت ساخت و ساز است. در ضمن چون حمل و انتقال این آسانسورها و نصب آن ها در محل جدید نسبتا" آسان و بی دردسر است .

این آسانسورها دارای محدودیت ارتفاع نیستند و برای بلندترین برج ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند .هرچند برای ساختمان هایی با طبقات کمتر ، استفاده از این آسانسور ها توجیهِ اقتصادی مقبول تری دارد یعنی می توان گفت هزینه ی بسیار مناسبِ استفاده از این آسانسورها باعثِ کم خواب شدنِ سرمایه ی اولیه می شود .

آسانسورهای کارگاهی از دو عضو سازنده ی اصلی ِ رِیل و کابینی مجهز به سیستم پاراشوت تشکیل شده است . در صنعت ساخت  و ساز که اسمنیِ کار و کارگر حرف اول را می زند داشتنِ سیستم پاراشوت ایمنیِ این نوع آسانسور را یک پله بالاتر از انواعِ دیگرِ بالابر کارگاهی مرسوم در بازار قرار می دهد .

دقت شود تقریبا تمام آسانسورهای کارگاهی در بازار دارای گارانتی تقریبی 1 ساله و حدود 5 الی 10 سال خدمات پس از فروش می باشند پس اگر در صدد خرید و استفاده از آن ها هستید این نکته را به هیچ وجه فراموش نکنید .

آسانسور کارگاهی- بالابر کارگاهی
آسانسور کارگاهی- بالابر کارگاهی

انواع آسانسور کارگاهی از لحاظ نوع نصب:

آسانسورهای کارگاهی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند . دسته ی اول آسانسورهای کارگاهی هستند که بر روی نمای ساختمان نصب شده و دارای قطعات 3 متریِ جدا جداست که بر روی هم مونتاژ می شوند. اساس حرکت این آسانسورها هم می تواند کششی باشد و هم می تواند سیستم راک و پینیون (دنده و چرخ دنده) باشد.

دسته ی دوم آسانسورهایی ست که نیاز به چاهک داشته و دارای رِیل های استانداردِ T9 , T16  بوده که امکان حرکت کاملا نرم و روانی را برای آسانسور فراهم می کنند. این آسانسورها را همچنین می توان در گود برداری ها و حفاری ها مورد استفاده قرار داد.

همچنین لازم به ذکر است در پایانِ عملیاتِ ساختمانی می توان اتاقکِ آسانسور کارگاهی را از چاهک خارج کرده و آسانسور نفربرِ اصلی را جایگزینِ آن کرد .

در هر دو نوعِ این آسانسورها استفاده از حفاظِ پیرامون الزامی ست . این حفاظ در محلی که کابین آسانسور در آن متوقف می گردد نصب می شود تا از تصادف و برخورد احتمالی افراد یا ماشین آلات با کابینِ آسانسور جلوگیری به عمل آورد . می توان گفت حفاظ پیرامون خط مرزیِ محدوده ی آسانسور را مشخص می کند .


مکانیزم آسانسورهای کارگاهی :

انواع ِ قالب آسانسورهای کارگاهی ، آسانسورهای هیدرولیکی هستند . آسانسورهای کارگاهی هیدرولیکی همان طور که از نامش پیداست با نیرویی که از مدار هیدرولیک تامین می شود کار می کنند. این آسانسورها در چند مدلِ آکاردئونی ، هیدرولیکیِ جک مستقیم ، بوم لیفت های تلسکوپی و مفصلی ، ترکیب هیدرولیک زنجیر و کابل و.... در بازار موجود می باشند . ترتیبِ گفته شده در بالا همچنین ترتیبِ ایمنی ِ این مدل هاست؛ یعنی ایمن ترین و کاربردی ترین نوعِ آسانسور هیدرولیکی همان نوعِ آکاردئونیست .

ظرفیتِ این آسانسورها بینِ 500 الی 300 کیلوگرم می باشد . مقادیرِ کمتر و بیشتر از این وزن برای حرکتِ آسانسور مقادیر مطلوبی به شمار نمی رود.

این آسانسورها دارای سیستمِ اضافه بار هستند یعنی به محضِ قرار دادنِ باری بیشتر از توانِ آسانسور ، سیستم به صورتِ خودکار مانع از حرکتِ کابینِ آسانسور می گردد .

همچنین از سیستم های هم تعبیه شده در این آسانسورها می توان به سیستم پاراشوت و سیستم ترمز الکترومغناطیسی اشاره کرد .

سیستم ترمز الکترومغناطیسی پشت الکتروموتور نصب گشته و وجودِ آن برای ایستادنِ به موقعِ کابین در ایستگاه های مورد نظر ؛ و عدم بازگشت به عقبِ کابین در هنگامِ زیرِ بار بودن  ضروری است .

سیستم پاراشوت نیز همانند سیستم ترمز الکترومغناطیسی از ضروریاتِ آسانسور کارگاهی است. پاراشوت در مواقعی که سرعتِ کابین بیش از حدِ مجاز شود به صورت اتوماتیک کابین را متوقف کرده و مانع سقوط آن می شود .

لازم به ذکر است سرعت نرمال حرکت آسانسور کارگاهی بین 0.2 الی 0.6 متر بر ثانیه است . همچنین این آسانسورها دارای سیستم برگشت به پایین بدون استفاده از نیروی برق ( موتور خاموش و بی صدا) هستند یعنی انرژی تنها برای بالا بردن آسانسور استفاده می شود نه هنگام پایین آمدن آن.  همچنین ایجاد گشتاور بالا در لحظه راه اندازی، جلوگیری از شوکهای الکتریکی روی شبکه برق از طریق کاهش جریان راه اندازی موتور، جلوگیری از تنش های ایجاد شده بر روی تجهیزات ِ مکانیکی و استهلاک ادوات مکانیکی از طریق کاهش جریان راه اندازی موتور، صرفه جویی در انرژی و کاهش هزینه ی برق ِ مصرفی از جمله مهم ترین مزایای استفاده از این آسانسورها (به دلیل داشتن سیستمِ برقِ اینوِرتری) است.

جهت مشاوره فنی می توانید با تیم فنی ایستا صدر تماس حاصل فرمایید.

ما را در لینکدین دنبال کنید

ما را در فیس بوک دنبال کنید

ما را در گوگل پلاس دنبال کنید

شماره تماس:36307626-041

آدرس وب سایت:www.tcch-co.ir

منبع:ایستا صدر

آسانسور کارگاهی آلیماک

آسانسور کارگاهی آلیماک

آسانسور کارگاهی آلیماک

شرکت ایستا صدر سارنده و طراح آسانسور کارگاهی آلیماک به طور تخصصی فقط در امر تولید این محصول فعالیت می نماید و افتخار همکاری با مجموعه های عظیم کشوری را در رزومه کاری داراست .

آسانسور کارگاهی جهت حمل نفر و بار و مصالح در مرحله نازک کاری ساختمان امری اجتناب ناپذیر می باشد و بیشتر پروژه های بالای 30 متر ارتفاع این دستگاه را به عنوان تسریع دهنده کار انتخاب میکنند.

نصب در چاهک آسانسور با ابعاد کابین کوچک و نمای ساختمان توسط اکیپ مجرب این شرکت انجام میگیرد.

بالابر کارگاهی ساخت این شرکت به عنوان محصولی با کیفیت مطابق با استاندار روز دنیا و فراتر از شرکت های چینی در صنعت این مرز و بوم میدرخشد .

آنچه توانسته باعث موفقیت آسانسور کارگاهی آلیماک ساخت این شرکت گردد تعهد به کار و کسب رضایت مشتری و خدمات پس از فروش عالی و اعزام تکنسین فنی و و مجرب در اسرع وقت و تولید بهینه و افزایش توان رقابت پذیری شرکت می باشد.

شرکت سرمایه گذاری صنعتی ایستا صدر همواره در جهت ارتفای کنترل کیفی و اجرای مدیریت کیفیت و بهداست کار و ایمنی را سرلوحه و خط مشی خود قرار داده و در سایه عمل به موارد فوق موفق به دریافت رضایت مشتریان که رکن اساسی پیشرفت یک شرکت میباشد گردیده است.

به کار بردن رولیک هدایت شونده و لغزنده و سیستم ایمنی تست شده و آزمایش شده و ارایه صدها دستگاه به بازار و کسب تجربه لازم در جهت کارکرد بهینه آسانسور کارگاهی و بالابر کارگاهی می باشد .

استفاده از گیربکس متناسب و همگام با موتور ساخت موتوژن تبریز که تا امروز صدها دستگاه روانه بازار، و در مشغول به کارکرد می باشد.

خودکفایی در ساخت و تولید آسانسور کارگاهی آلیماک ایرانی توسط شرکت ایستا صدر ، تعجب شرکت های خارجی را در زمینه کیفیت و کارکرد این دستگاهها بر انگیخته است و گوشی از شعار بنیادی <ما میتوانیم > را تداعی میکند .

 

کاربرد آسانسور کارگاهی آلیماک در نازک کاری جهت حمل کج سیمان کاشی ملزومات مصرفی جابجایی نفر و پرسنل و مهندسین ساختمان به چشم میخورد

امروزه در سازه های بالای 20 مترارتفاع عموما از بالابر کارگاهی استفاده میگردد.در سازه های مرتفع سد سازی ، نیروگاه ، معدن ، دودکش ، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی بالابر کارگاهی آلیماک نمو بیشتری به خود میگیردد. آسانسور های کارگاهی در چنین محیط هایی به آسانسور صنعتی یا بالابر صنعتی عنوان میگردد. کارکرد اصلی و کارایی چشمگیر این نوع از دستگاه روانسازی و تسریع و پیشرفت مشهود کار می باشد.

از طرفی شرکت تولید کننده آسانسور کارگاهی ایستا صدر نیز به بکارگیری سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر رضایت مشتری و استفاده از نیروهای مجرب در امر خدمات پس از فروش و تامین لوازم یدکی سریع توانسته در قله افتخارات این محصول همچون نگینی در برابر محصولات چینی و خارجی بدرخشد .

نقش مدیریت بی بدلیل در ارزش دهی به مشتریان و جانب داری از مشتریان اساس پیشرفت و تولید و سازندگی شرکت ایستا صدر در زمینه طراحی و ساهت آسانسور کارگاهی آلیماک ایرانی می باشد.

حضور فعال این دستگاهها در تهران – مشهد –شیراز – اصفهان – تبریز – کیش – آبادان سیرجان –بندعباس - قشم – ورامین –رشت – ارومیه – قزوین نمونه هایی از کیفیت و کارایی عالی بالابر های کارگاهی ساهت این شرکت می باشد .

همچنین صادرات به عراق – آذربایجان – دبی – بیروت – ترکیه از موفیت های این شرکت در نهادینه کردن صادرات توان فنی مهندسی ایرانی می باشد.

عزم جدی این شرکت در جهت ساخت رولیک -ترمز –شفت- تراشکاری - سکشن – مهاری – رنگ – سازه بالابر کارگاهی با استاندار ملی ایران برگ ذرین دیگری از شرکت ایستا صدر می باشد .

حذف سیستم کنتاکتوری و بکارگیری اینورتر اولین بار در خاورمیانه توسط شرکت ایستا صدر در سال 1389 طراحی و پیاده سازی شد .امروزه شرکت های خارجی رقیب در صنعت آسانسور کارگاهی کیفیت این شرکت و تابلو برق و محصول نهایی این شرکت را بهترین در ایران توصیف می کنند .

کیفیت و ارتفاع را با آسانسور های کارگاهی ایستا صدر تجربه کنید.

ما را در لینکدین دنبال کنید

ما را در فیس بوک دنبال کنید

ما را در گوگل پلاس دنبال کنید

شماره تماس:36307626-041

آدرس وب سایت:www.tcch-co.ir

منبع:ایستا صدر


انواع اسانسور کارگاهی

 

کابرد آسانسور کارگاهی
انواع و کاربرد بالابرهای کارگاهی

آسانسورهای کارگاهی،در واقع بالابرهایی هستند که برای حمل مواد و مصالح و افراد، در صنایع مختلف، به کارگران، مهندسین ، ناظران و بازرسان یاری می­رسانند و اگر نباشند، عملا کاری از پیش نخواهد رفت.

هر چند کاربرد این نوع از آسانسور بسیار وسیع بوده و در واقع، هرجا سخنی از ساخت و ساز، بازرسی و تعمیر و یا حتی تولید، خصوصاً در ارتفاعات به میان آید، حضورشان اجتناب­ناپذیر است، اما موارد زیر مهم­ترین و اصلی­ترین جاهایی هستند که به بالابر کارگاهی نیاز دارند:

راه­سازی؛

ساخت پل و تونل؛

ساختمان­سازی؛

مرمت آثار باستانی؛

نفت و گاز و پتروشیمی؛

بنادر و کشتی­سازی؛

فلز و فولاد؛

معدن؛

و...

اما اگر بخواهیم آسانسور کارگاهی را، بر اساس نوع کاربرد، به صورتی کلی دسته­ بندی نماییم، موارد زیر را می­توان بیان نمود:

  • بالابر صنعتی؛
  • بالابر ساختمانی؛
  • بالابر حمل و نقل؛

در ادامه، با یک تفکیک کلی و ذکر برخی نمونه­ ها، با موارد کاربرد انواع بالابر کارگاهی،  آشنا خواهیم شد.

بالابر صنعتی

در ابتدا و به­منظور آشنایی اولیه و پیدا کردن یک دید کلی به موضوع، به نمونه­هایی از موارد کاربرد بالابر، در صنایع اشاره می­کنیم:

دودکش­ها، برج­های انتقال، دکل­ها، پل­ها، تونل­ها، نیروگاه­ها، برج انتقال زغال سنگ، سیلوها، برج­های ارتباطی و... .

بالابرهایی نظیر دو نوع زیر، مشخصاً کاربرد صنعتی دارند:

  • بالابر ضدانفجار؛

ممکن است بالابر در محلی مورد نیاز باشد که احتمال وجود و انباشت گازهای قابل اشتعال وجود داشته باشد؛ بنابراین، باید توجه داشت که در چنین محیط­هایی از بالابرهای ضدانفجار استفاده شود.

  • بالابر مواد پودری (کاسه­ای)؛

کاربرد بالابرهای کارگاهی در صنعت، تنها به ارتفاعات زیاد محدود نمی­شود. به عنوان مثال، برای انتقال مواد توده­ای نظیر پودرها، به مخزن­ دستگاه­های تولید یا بسته­بندی، از بالابرهایی که به بالابر کاسه­ای نیز شهرت دارند، استفاده می­شود.

خوب است در این­جا یادآور شویم که معمولا،ً شرایط محیطی، در صنایعی نظیر پتروشیمی، فولاد و فلزات، بنادر و کشتی­سازی و سیمان، شرایطی خاص و گاهاً سخت و نامساعد می­باشد. و یا این­که در موارد بسیاری، صنایع در جاهایی مشغول به فعالیت هستند که دورافتاده است.  بدیهی است که خدمات پس از فروش، جزء جدایی­ناپذیر کالایی مانند آسانسور بوده و لذا در این­گونه شرایط، لازم است هنگام خرید یا اجاره­ی بالابر، حتما به در دسترس بودن خدمات پس از فروش توجه نمود.

بالابر ساختمانی

در کارهای ساخت و ساز، بسته به نوع و مشخصات پروژه، انواع بسیاری از بالابرها کاربرد دارند که باید با توجه به نیاز، انتخاب شوند. گاهی تنها لازم است مواد و مصالح جابه­جا شوند و گاهی به بالابری نیاز داریم که قابلیت حمل انسان را نیز داشته باشد. علت این­که، در مبحث بالابرهای کارگاهی و بررسی راهنمای محصولات شرکت­ها تجاری مختلف، با دو اصطلاح "آسانسورمواد" و "آسانسور نفر و مواد" برخورد می­کنیم نیز همین است.

برای بالابرهای ساختمانی، انواع زیر را، می­توان برشمرد:

  • بالابر مصالح؛

ساده­ترین بالابرهای ساختمانی، بالابرهای مصالح هستند که در آن­ها باکت حمل مصالح به سیمی متصل شده و با شروع به کار الکتروموتور، می­توان مصالح را، بین طبقات جابه­جا نمود. ظرفیت بالابر مصالح تنها بر حسب وزن بیان شده و معمولا با ظرفیت­های 150 تا 1000 کیلو گرم طراحی شده­اند.

  • بالابر نفر و مصالح؛

هنگامی­که علاوه بر مصالح، احتیاج به جابه­جایی افراد نیز باشد، از بالابرهای نفر و مصالح، که دارای کابین و درب و در نتیجه، ایمنی بالاتر هستند، استفاده می­شود. ظرفیت این بالابرها، علاوه بر وزن، تعداد افراد را هم مشخص می­کند.

  • بالابر سکوی کار؛

گاهی پیش می­آید که یک پروژه­ی ساخت، برای بستن داربست، بیش از حد مرتفع یا پیچیده است. در این­گونه موارد، بالابرهایی تحت عنوان بالابر سکوی کار، برای انجام کارهایی نظیر تخریب یا پوشش­دهی نما، می­تواند کار را به مراتب آسان­تر نموده و ایمنی و صرفه­ی اقتصادی بالاتری به همراه داشته باشد.

بالابر حمل بار و نفر

بعضی بالابرهای کارگاهی، با هدف حمل و جابه­جایی بارهایی مانند خوردرو، تولیدات کارخانه­ها و یا حتی اجناس فروشگاه­ها و... به­کارگیری می­شوند که پرکاربردترین آن­ها دو مورد زیر است:

  • بالابرهای خودرو

این بالابرها به جک بالابر خودرو نیز مشهور بوده و انواع مختلفی مثل مانند جک دوستون و جک چهارستون و ... داشته و اغلب در تعمیرگاه­ها و محل­های بازرسی فنی خودرو کاربرد دارند.

  • بالابرهای آکاردئونی

این نوع از بالابرها معمولاً در مساجد، سالن­ها، کارخانجات و... برای جابه­جایی نفر و بار استفاده می­شوند و در امر نظافت اماکن و یا جابه­جایی بارها، مفید هستند.

 

فاکتورهای انتخاب بالابر کارگاهی

از آن­جا که بالابرهای کارگاهی، مستقیماً با ایمنی و سرعت کار در ارتباط هستند، کیفیت آن­ها دارای اهمیت بسیاری می­باشد؛ و از آن­جا که کاربرد وسیعی دارند، در مدل­ها و انواع متنوعی، به بازار جهانی عرضه می­شوند که هر نوع نیز به نوبه­ی خود، به لحاظ مشخصات فنی، در چند گروه مختلف تولید می­شود. مشخصات فنی بالابرها، شامل فاکتورهای بسیاری است که هنگام انتخاب مدل، ابتدا باید بر اساس نوع کارکردی که از آن انتظار داریم، آن­ها را اولویت­بندی نماییم. برای انتخاب اولیه، مهم­ترین این فاکتورها، موارد زیر را شامل می­شود:

  • نوع محموله؛
  • حداقل فضای لازم برای نصب و راه­اندازی؛
  • حداکثر ظرفیت حمل بار؛
  • حداکثر ارتفاع بالابری؛
  • سرعت؛
  • نوع و میزان برق مصرفی؛
  • قدرت الکتروموتور؛
  • ابعاد کابین؛
  • ایمنی دستگاه؛
  • سهولت نصب و راه­اندازی؛
  • و دسترسی به خدمات پس از فروش؛

البته مواردی نظیر: نوع سیستم محرکه، نوع گیربکس و.. نیز گاهی در انتخاب بین انواع مشابه، خوب است مورد توجه قرار گیرند.

جهت مشاوره فنی و فروش می توانید با شرکت ایستا صدر تماس حاصل فرمایید.

ما را در لینکدین دنبال کنید

ما را در فیس بوک دنبال کنید

ما را در گوگل پلاس دنبال کنید

شماره تماس:36307626-041

آدرس وب سایت:www.tcch-co.ir

منبع:ایستا صدر


کاربرد اسانسور کارگاهی

کاربرد انواع بالابر کارگاهی صنعتی

کابرد آسانسور کارگاهی
کابرد آسانسور کارگاهی

کاربرد بالابر کارگاهی در صنایع غذایی، دارویی و شیمی

در کارخانجات صنایع غذایی، دارویی، شیمی و ...، نیاز است مواد اولیه به مخزن دستگاه­های خط تولید یا بسته بندی منتقل شوند. می­دانیم، این مواد در بسیاری از موارد، به شکل پودری یا گرانولی بوده و حالت توده­ای دارند و از آن­جا که عموماً مخزن­های مورد نظری که این مواد باید به آن­ها منتقل شوند، نسبت به سطح زمین، در ارتفاع نسبتاً بالایی قرار می­گیرند، از بالابرهای مخصوص این کار استفاده می­شود. این بالابرها در بازار، به نام­های "بالابر پودری" یا "بالابر کاسه­ ای" که گاهی به جای بالابر، با نام الواتور نیز شناخته می­شوند.

اجزای مهم بالابر کاسه­ ای عبارت است از:

  1. قسمت حمل بار؛ که باکت، کاسه یا قاشق نیز نامیده میشود و بسته به مورد مصرف، از جنس­های مختلفی نظیر پلی­آمید یا استینلس­استیل و.. ، و نیز به فرم­های مختلفی مثل عمیق و کم­عمق ساخته می­شوند.
  2. قسمت کششی؛ که در دو نوع تسمه لاستیکی و زنجیری موجود هستند.
  3. موتور محرک سیستم؛ برای ایجاد حرکت، در قسمت کششی.
  4. محفظه یا قاب دستگاه؛

همان­طور که تلویحاً اشاره شد، مدل­های بسیاری از بالابرهای کاسه­ای ساخته می­شوند تا بتوانند پاسخگوی تمام نیازهای گسترده و متفاوتی که در این زمینه وجود دارند، باشند. در این میان، انتخاب مدلی که بیشترین بهره­وری را برای خریدار داشته باشد، اهمیت زیادی دارد. هنگام انتخاب، ابتدا باید نیازها و شرایط را مد نظر قرار داد. مثلا خوب است به نکات زیر توجه کرد:

  • حداکثر وزن مواد که لازم است جابه­ جا شود؛
  • جنس مواد؛
  • حداکثر دمای مواد هنگام حمل و انتقال به مخزن؛
  • فضایی که برای نصب و به­کارگیری بالابر در اختیار داریم؛

و... .

مدل­های مختلف الواتور کاسه­ای موجود در بازار، به لحاظ موارد زیر با یکدیگرمتفاوتند:

  • ابعاد دستگاه؛
  • وزن دستگاه؛
  • ظرفیت حمل مواد (بر حسب کیلوگرم در ساعت)؛
  • جنس کاسه یا باکت؛
  • نوع و توان برق مصرفی؛
  • جنس قسمت کششی؛

کاربرد آسانسور کارگاهی در صنایع معدنی (سیمان ، گچ ، آسفالت و...)

حمل و نقل مصالحی نظیر سیمان و سنگریزه و ...، به دلیل این­که این مواد به­شکل پودری یا کلوخه­ای هستند، نیاز به تجهیزات ویژه دارد تا بتوان آن­را به صورت توده­ای جابه­ جا کرد و از پراکندگی و ریختن و... در امان باشند. جا­به­ جایی این مواد، به صورت عمودی و شیب­دار، در موارد بسیاری مورد نیاز و وجود بالابرهای مخصوص این کار را ضروری می­سازد.به عنوان مثال، یکی از همین موارد، که شاید بسیاری از ما، در جاهای مختلف دیده­ایم و با آن آشنایی داریم، ریختن سیمان در داخل بچینگ­ها، برای تولید بتن است. بخشی از کار انتقال سیمان به دستگاه­هایی نظیر بچینگ، توسط بالابرهایی صورت می­گیرد که در بازار، تحت عنوان "بالابر سیمان" خرید و فروش می­شوند و در واقع نوعی "بالابرکاسه­ای(پودری)" هستند.

بالابرهای سیمان، در مدل­های مختلفی تولید شده که هر یک دارای مشخصات فنی به خصوصی هستند و این مشخصات با هدف تامین نیاز مورد نظر خریدار که به فاکتوهایی نظیر حجم و سرعت انجام انتقال مواد بستگی دارد، طراحی و پیاده­سازی می­گردند. برای انتخاب یک بالابر سیمان مناسب، باید به مشخصات فنی زیر توجه شود:

  • ابعاد دستگاه؛
  • وزن دستگاه؛
  • ظرفیت حمل بار (بر حسب کیلوگرم در ساعت)؛
  • چگونگی کاسه یا باکت؛
  • نوع و توان برق مصرفی؛
  • قدرت موتور؛

که در این میان، دو مشخصه­ی "ظرفیت حمل بار" که سرعت انجام انتقال را نشان می­دهد و "قدرت موتور"، مهم­ترین مواردی هستند که باید مد نظر قرار داد و بسته به نیاز، بهترین انتخاب را انجام داد.

کاربرد بالابر در مناطق دریایی و دور از خشکی

گاهی لازم است آسانسورها در محیط­های دریایی و دور از خشکی به کارگیری شوند. کشتی­های مختلفی که هر روز، با اهداف متفاوت تجاری، نظامی و ... به آب رفته و سفر دریایی خود را آغاز می­کنند و هم­چنین پایگا­ه­های دریایی که به هر دلیلی، در سرتاسر دنیا در آب­ها ساخته می­شوند و در آن­ها نیاز به جابه­جایی بارها و افراد، بین طبقات و سطوح مختلف وجود دارد، نمونه­هایی هستند که می­توان در این مورد بیان کرد.

علت این­که بالابرهای مورد استفاده در دریا باید ویژه باشند، شرایط خاص آب و هوایی و محیطی در دریاست. هم­چنین، برای کشتی­ها، وزن تاسیسات و تجهیزات مورد استفاده باید به حداقل برسد که این نکته برای بالابرهای مورد نیاز هم لازم است مد نظر قرار گیرد. اگر بخواهیم مهم­ترین ویژگی­های لازم برای آسانسورهای دریایی را به صورت فهرست­وار بیان کنیم، می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سازگاری با شرایط خاص محیطی در دریا؛
  • مقاوم در برابر تکان­ها، لرزش­ها و ارتعاشات؛
  • مجهز به تجهیزات ایمنی در برابر آتش­سوزی؛
  • وزن مناسب و تا حد امکان سبک؛
  • استفاده از آلیاژهای مقاوم در برابر رطوبت در ساخت کابین، شفت و ...؛
  • مصرف انرژی بهینه

لازم به ذکر است که علاوه بر موارد مذکور بالا، سایر فاکتورهای لازم در انتخاب بالابر مناسب که جنبه­ ی عمومی­تری دارند، از قبیل ظرفیت حمل بار، حداکثر ارتفاع، سرعت حرکت و... نیز، با توجه به نیازها باید مورد توجه قرار گیرند.که در قسمت انواع آسانسور کارگاهی توضیح داده شده اشت ( می توانید به این قسمت مراجعه کنید)