ایستا صدر

فروش آسانسور کارگاهی

ایستا صدر

فروش آسانسور کارگاهی

بالابر کارگاهی

بالابر کارگاهی

آسانسور کارگاهی tcch
آسانسور کارگاهی tcch

بارهای سنگین و یا حتی سبک اما با ظاهر بزرگ را در نظر بگیرید. احتمالا هر وقت این غول های بی شاخ و دم سر کار پیدا می کنید آرزو دارید یک ربات یا وسیله ای آن را برای شما حمل می کرد. با رشد صنعت و گسترش فضای کارگاه ها و کارخانه ها مشخص شد که اتکا به توان کارگران و تکنسین ها برای حمل بارها و رفت و آمد به مکان های مختلف و با ارتفاع های زیاد هم ایمنی را کاهش می دهد و موجب افزایش میزان خسارت به افراد و تجهیزات می شود و هم سرعت انجام پروژه ها و فعالیت ها را کم می کند. در نتیجه نیاز به ابزارهایی برای انجام تمام این وظایف همواره در صنعت و حتی منازل و فروشگاه ها احساس می شود. به این منظور طی دهه های اخیر همواره بالابرهای کارگاهی ( آسانسور کارگاهی ) و صنعتی به انسان ها کمک کرده اند و امروزه بخش جدایی ناپذیر صنعت و ساختمان سازی محسوب می شوند و جابجایی بار سنگین و بزرگ را برعهده دارند. این بالابرها با شکل ها و مکانیزم های بالا برندگی مختلف برای انواع کاربردها و فضاها در بازار عرضه می شوند و از آنها در کارگاه ها و کارخانجات صنعتی و ساختمان سازی استفاده می گردد.
بالابر ها با استفاده از نیروی محرکه موتورهای الکتریکی و یا سوختی می توانند افراد و تجهیزات و مصالح را تا ارتفاع ها و همچنین مسافت های افقی زیاد انتقال دهند. با توجه به اینکه سرعت و ایمنی دو فاکتور مهم و پر هزینه برای صنعت کاران است بنابراین استفاده از بالابرها کاملا صرفه اقتصادی دارد.

دسته بندی کلی بالابرها

بالابرها بر اساس جابجایی به دو دسته سیار و ثابت تقسیم می شوند.
1. بالابر سیار: این بالابرها با قابلیت جابجایی سریع برای حمل نفرات و تجهیزات در مکان های مختلف استفاده می شود. بیشترین موارد مصرف این نوع از بالابرها برای کارهای خدماتی مانند تمیز کردن نمای بیرونی ساختمان ها، نقاشی های دیوار های بزرگ و یا انبار کارخانه ها می باشد. بالابرهای سیار با توجه به نوع حرکت دو دسته کلی تقسیم می شوند.
• بالابرهای با دسترسی عمودی: جک و سیستم بالابرندگی در این نوع به گونه ای طراحی شده که تنها توان انتقال کابین در راستای عمودی را دارد. در این نمونه از بالابرها معمولا مفصل ها و جک ها در زیر کابین قرار دارند بهترین نمونه های این نوع بالابر های هیدرولیکی آکاردئونی و ریلی می باشد.
• بالابرهای با دسترسی عمودی و افقی: سیستم بالابرندگی در این نوع شبیه به عملکرد دست انسان است و از مفصل ها و بازوهای متحرک تشکیل می شوند. بالابرهای مفصلی و تلسکوپی و یا ترکیبی از این دو بهترین نمونه های این دسته هستند. همچنین به علت قابلیت افزایش ارتفاع زیاد و عملکرد چهار محوره، این دسته از بالابرها محبوبیت و کاربرد زیادی دارد. به همین دلیل آنها را با قابلیت نصب بر روی کامیون نیز عرضه می کنند تا بتوان آنها را براحتی به هر نقطه ای انتقال داد.

2. بالابرهای ثابت: این بالابرها بیشتر در کارگاه ها، کارخانه ها و انبارها برای جابجایی بارهای سنگین در ارتفاع و یا بارگیری از تریلی ها و کامیون ها و هم سطح کردن آن با زمین برای سهولت در جابجایی استفاده می شوند. بالابرهای ثابت در انواع مختلف مانند جک مستقیم، زنجیری و آکاردئونی تولید می شوند. معمولا بالابرهای ثابت احتیاج به یک چاهک برای قرار گرفتن تجیهزات در داخل آن و هم سطح شدن کفی با زمین دارند.
• بالابرهای جک مستقیم: در این بالابرها جک در زیر کابین قرار دارد و بدنه را مستقیما به سمت بالا هدایت می کند بنابراین به یک چاله برای قرار گرفتن جک و یا تجهیرات زیر کابین نیاز دارند. این بالابرها به دو نوع جک مستقیم از زیر و جک مستقیم از بغل تقسیم می شوند. در بالابر جک مستقیم از زیر عمق چاله به حداکثر ارتفاع بالا رونده کابین بستگی دارد. اگر از جک های تک استیج استفاده شود، عمق چاله با ارتفاعی که کابین به بالا می رود تقریبا برابر است. بنابراین برای دسترسی به ارتفاع های زیاد به جای حفر چاله های عمیق که خطرات فراوانی را به همراه دارد از جک های دو و یا سه استیج استفاده می کنند. در این حالت جک مانند آنتن رادیو کوچک شده و عمق چاله کاهش می یابد. برای مثال در جک های دو استیج عمث چاله به یک دوم طول مسیر و در جک های سه استیج به یک سوم طول مسیر کاهش می باید. از این بالابر ها در نمایشگاه های ماشین، کارواش ها و پارکینگ های دو طبقه استفاده می شود و به دلیل ایمنی بالا به عنوان جک خودرو بر نیز شناخته می شود.
این بالابر ها ایمنی زیادی دارند و به علت قرار گرفتن جک هیدرولیک در زیر کابین سقوط نمی کند. همچنین آرام و بدون سر و صدا کار می کند. از این بالابرها می توان به عنوان آسانسور نیز استفاده کرد و به جای یک کفی اتاقکی شیشه ای بر روی آن قرار داد.
در بالابر جک مستقیم از بغل، کفی از دو سمت به دیوار و تجهیزات ریلی تکیه می دهد. این بالابرها نیاز چاله های عمیق ندارند و برای مسیر های طولانی مانند 5 یا 6 متر تنها به یک چاهک به عمق 30 سانتی متر نیاز دارند. اگر از این بالابرها به عنوان جک خودروبر استفاده شود باید به صورت دوبل باهم ترکیب شوند. از این بالابرها بیشتر در مواقعی که به ورودی از دو جهت نیاز باشد و یا به علت سختی و یا سردی زمین امکان حفر گودال های عمیق وجود ندارد استفاده می شود. در این بالابرها نیز به علت وجود یک پیستون در زیر بدنه امکان سقوط وجود ندارد و امنیت بالایی دارند. بالابر جک مستقیم از بغل معمولا با حداکثر ظرفیت 1000 کیلوگرم طراحی و عرضه می شوند.
در مجموع می توان گفت که بالابرهای جک مستقیم به علت اعمال مستقیم نیروی محرکه به زیر کابین برای حمل بارهای با تناژ بالا بسیار مناسب است. همچنین به دلیل سیستم ساده ای که دارد تعمیر و نگهداری آن آسان است. به منظور افزایش ایمنی این بالابرها در نمونه هایی که جک در زیر قرار دارد بهتر است اطراف کفی را نرده کشی کرد تا در هنگام بالا رفتن کفی احتمال سقوط افراد به داخل چاله کمتر شود.
• بالابر قیچی آکاردئونی: در این حالت یک قیچی در زیر بدنه به صورت آکاردئون باز و بسته می شود تا به ارتفاع مورد نظر اپراتور برسد. این بالابرها به علت آلیاژ محکم به کار رفته در آنها دارای طول عمر زیادی هستند و هم به صورت برقی (با باتری و برق شهر) و هم با موتورهای دیزلی و بنزینی کار عرضه می شوند. کفی این بالابر ها بزرگ است و معمولا دو یا سه نفر به راحتی می توانند بر روی آن کار کنند. این بالابر ها احتیاج به چاهک ندارند و پس از جمع شدن ارتفاع دستگاه به دو متر هم نمی رسد.
این بالابرها برای ارتفاع های زیاد (تا 30 متر) مناسب است و قابل کنترل هم از داخل کابین و هم از پایین به وسیله اپراتور است. همچنین این بالابرها معمولا به سیستم فرود اضطراری و قطع خودکار در حداکثر و حداقل ارتفاع برای جلوگیری از بروز حادثه مجهز هستند.
• بالابرهای زنجیری: این بالابرها در دو نوع دستی و برقی در بازار عرضه می شوند و به عنوان بالاکشنده نیز معروفند. زیرا در بالای ساختمان و یا یک بلندی نصب شده و با استفاده از یک قرقره و یا موتور اجسام را به بالا می کشند. این بالابرها ظرفیت محدودتری نسبت به انواع دیگر دارند و در ساختمان سازی های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. از این بالابرها برای حمل نفرات استفاده نمی شود زیرا ایمنی چندانی ندارد. از نمونه دستی بیشتر برای جابجایی بار های کوچک و در مکان هایی که دسترسی به برق میسر نیست استفاده می شود. در این بالابرها با چرخاندن یک زنجیر که حول یک قرقره حرکت می کند بار جابجا می شود. در نمونه های برقی این کار توسط یک موتور الکتریکی انجام می شود. بالابرهای زنجیری جدا از نوع نیروی محرکه دارای عملکردهای دوکاره و چهار کاره هستند و با سرعت های مختلفی نیز عرضه می شوند. در مدل دوکاره بالابر تنها در جهت بالا و پایین حرکت امکان جابجایی را فراهم می کند در حالی که در مدل چهار کاره امکان جابجایی در حالت افقی نیز وجود دارد. این بالابرها نسبت به انواع دیگر ارزان تر هستند.

به طور کلی در بالابر های ثابت، نمونه های با مکانیزم بالا برندگی قیچی آکاردئونی دارای ایمنی بیشتری نسبت به سایرین هستند. در مقابل بالابرهای زنجیری و یا کابلی به دلیل پاره شدن ناگهانی کابل، سقوط بار و گیر کردن دست و پا و یا لباس اپراتور در قرقره خطرناک ترین نوع هستند.

جهت مشاوره فنی در مورد آسانسور های کارگاهی و آسانسور کارگاهی آلیماک می توانید با تیم فنی ایستا صدر تماس حاصل فرمایید.

ما را در لینکدین دنبال کنید

ما را در فیس بوک دنبال کنید

ما را در گوگل پلاس دنبال کنید

شماره تماس:36307626-041

آدرس وب سایت:www.tcch-co.ir

منبع:ایستا صدر


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.