ایستا صدر

فروش آسانسور کارگاهی

ایستا صدر

فروش آسانسور کارگاهی

انواع اسانسور کارگاهی

 

کابرد آسانسور کارگاهی
انواع و کاربرد بالابرهای کارگاهی

آسانسورهای کارگاهی،در واقع بالابرهایی هستند که برای حمل مواد و مصالح و افراد، در صنایع مختلف، به کارگران، مهندسین ، ناظران و بازرسان یاری می­رسانند و اگر نباشند، عملا کاری از پیش نخواهد رفت.

هر چند کاربرد این نوع از آسانسور بسیار وسیع بوده و در واقع، هرجا سخنی از ساخت و ساز، بازرسی و تعمیر و یا حتی تولید، خصوصاً در ارتفاعات به میان آید، حضورشان اجتناب­ناپذیر است، اما موارد زیر مهم­ترین و اصلی­ترین جاهایی هستند که به بالابر کارگاهی نیاز دارند:

راه­سازی؛

ساخت پل و تونل؛

ساختمان­سازی؛

مرمت آثار باستانی؛

نفت و گاز و پتروشیمی؛

بنادر و کشتی­سازی؛

فلز و فولاد؛

معدن؛

و...

اما اگر بخواهیم آسانسور کارگاهی را، بر اساس نوع کاربرد، به صورتی کلی دسته­ بندی نماییم، موارد زیر را می­توان بیان نمود:

  • بالابر صنعتی؛
  • بالابر ساختمانی؛
  • بالابر حمل و نقل؛

در ادامه، با یک تفکیک کلی و ذکر برخی نمونه­ ها، با موارد کاربرد انواع بالابر کارگاهی،  آشنا خواهیم شد.

بالابر صنعتی

در ابتدا و به­منظور آشنایی اولیه و پیدا کردن یک دید کلی به موضوع، به نمونه­هایی از موارد کاربرد بالابر، در صنایع اشاره می­کنیم:

دودکش­ها، برج­های انتقال، دکل­ها، پل­ها، تونل­ها، نیروگاه­ها، برج انتقال زغال سنگ، سیلوها، برج­های ارتباطی و... .

بالابرهایی نظیر دو نوع زیر، مشخصاً کاربرد صنعتی دارند:

  • بالابر ضدانفجار؛

ممکن است بالابر در محلی مورد نیاز باشد که احتمال وجود و انباشت گازهای قابل اشتعال وجود داشته باشد؛ بنابراین، باید توجه داشت که در چنین محیط­هایی از بالابرهای ضدانفجار استفاده شود.

  • بالابر مواد پودری (کاسه­ای)؛

کاربرد بالابرهای کارگاهی در صنعت، تنها به ارتفاعات زیاد محدود نمی­شود. به عنوان مثال، برای انتقال مواد توده­ای نظیر پودرها، به مخزن­ دستگاه­های تولید یا بسته­بندی، از بالابرهایی که به بالابر کاسه­ای نیز شهرت دارند، استفاده می­شود.

خوب است در این­جا یادآور شویم که معمولا،ً شرایط محیطی، در صنایعی نظیر پتروشیمی، فولاد و فلزات، بنادر و کشتی­سازی و سیمان، شرایطی خاص و گاهاً سخت و نامساعد می­باشد. و یا این­که در موارد بسیاری، صنایع در جاهایی مشغول به فعالیت هستند که دورافتاده است.  بدیهی است که خدمات پس از فروش، جزء جدایی­ناپذیر کالایی مانند آسانسور بوده و لذا در این­گونه شرایط، لازم است هنگام خرید یا اجاره­ی بالابر، حتما به در دسترس بودن خدمات پس از فروش توجه نمود.

بالابر ساختمانی

در کارهای ساخت و ساز، بسته به نوع و مشخصات پروژه، انواع بسیاری از بالابرها کاربرد دارند که باید با توجه به نیاز، انتخاب شوند. گاهی تنها لازم است مواد و مصالح جابه­جا شوند و گاهی به بالابری نیاز داریم که قابلیت حمل انسان را نیز داشته باشد. علت این­که، در مبحث بالابرهای کارگاهی و بررسی راهنمای محصولات شرکت­ها تجاری مختلف، با دو اصطلاح "آسانسورمواد" و "آسانسور نفر و مواد" برخورد می­کنیم نیز همین است.

برای بالابرهای ساختمانی، انواع زیر را، می­توان برشمرد:

  • بالابر مصالح؛

ساده­ترین بالابرهای ساختمانی، بالابرهای مصالح هستند که در آن­ها باکت حمل مصالح به سیمی متصل شده و با شروع به کار الکتروموتور، می­توان مصالح را، بین طبقات جابه­جا نمود. ظرفیت بالابر مصالح تنها بر حسب وزن بیان شده و معمولا با ظرفیت­های 150 تا 1000 کیلو گرم طراحی شده­اند.

  • بالابر نفر و مصالح؛

هنگامی­که علاوه بر مصالح، احتیاج به جابه­جایی افراد نیز باشد، از بالابرهای نفر و مصالح، که دارای کابین و درب و در نتیجه، ایمنی بالاتر هستند، استفاده می­شود. ظرفیت این بالابرها، علاوه بر وزن، تعداد افراد را هم مشخص می­کند.

  • بالابر سکوی کار؛

گاهی پیش می­آید که یک پروژه­ی ساخت، برای بستن داربست، بیش از حد مرتفع یا پیچیده است. در این­گونه موارد، بالابرهایی تحت عنوان بالابر سکوی کار، برای انجام کارهایی نظیر تخریب یا پوشش­دهی نما، می­تواند کار را به مراتب آسان­تر نموده و ایمنی و صرفه­ی اقتصادی بالاتری به همراه داشته باشد.

بالابر حمل بار و نفر

بعضی بالابرهای کارگاهی، با هدف حمل و جابه­جایی بارهایی مانند خوردرو، تولیدات کارخانه­ها و یا حتی اجناس فروشگاه­ها و... به­کارگیری می­شوند که پرکاربردترین آن­ها دو مورد زیر است:

  • بالابرهای خودرو

این بالابرها به جک بالابر خودرو نیز مشهور بوده و انواع مختلفی مثل مانند جک دوستون و جک چهارستون و ... داشته و اغلب در تعمیرگاه­ها و محل­های بازرسی فنی خودرو کاربرد دارند.

  • بالابرهای آکاردئونی

این نوع از بالابرها معمولاً در مساجد، سالن­ها، کارخانجات و... برای جابه­جایی نفر و بار استفاده می­شوند و در امر نظافت اماکن و یا جابه­جایی بارها، مفید هستند.

 

فاکتورهای انتخاب بالابر کارگاهی

از آن­جا که بالابرهای کارگاهی، مستقیماً با ایمنی و سرعت کار در ارتباط هستند، کیفیت آن­ها دارای اهمیت بسیاری می­باشد؛ و از آن­جا که کاربرد وسیعی دارند، در مدل­ها و انواع متنوعی، به بازار جهانی عرضه می­شوند که هر نوع نیز به نوبه­ی خود، به لحاظ مشخصات فنی، در چند گروه مختلف تولید می­شود. مشخصات فنی بالابرها، شامل فاکتورهای بسیاری است که هنگام انتخاب مدل، ابتدا باید بر اساس نوع کارکردی که از آن انتظار داریم، آن­ها را اولویت­بندی نماییم. برای انتخاب اولیه، مهم­ترین این فاکتورها، موارد زیر را شامل می­شود:

  • نوع محموله؛
  • حداقل فضای لازم برای نصب و راه­اندازی؛
  • حداکثر ظرفیت حمل بار؛
  • حداکثر ارتفاع بالابری؛
  • سرعت؛
  • نوع و میزان برق مصرفی؛
  • قدرت الکتروموتور؛
  • ابعاد کابین؛
  • ایمنی دستگاه؛
  • سهولت نصب و راه­اندازی؛
  • و دسترسی به خدمات پس از فروش؛

البته مواردی نظیر: نوع سیستم محرکه، نوع گیربکس و.. نیز گاهی در انتخاب بین انواع مشابه، خوب است مورد توجه قرار گیرند.

جهت مشاوره فنی و فروش می توانید با شرکت ایستا صدر تماس حاصل فرمایید.

ما را در لینکدین دنبال کنید

ما را در فیس بوک دنبال کنید

ما را در گوگل پلاس دنبال کنید

شماره تماس:36307626-041

آدرس وب سایت:www.tcch-co.ir

منبع:ایستا صدر


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.