ایستا صدر

فروش آسانسور کارگاهی

ایستا صدر

فروش آسانسور کارگاهی

تفاوت اسانسور و بالابر

 

تفاوت آسانسور کارگاهی و اسانسور

بالابر کارگاهی
اساسنسور کارگاهی

ایمنی، سرعت و قدرت شاید سه دلیل عمده برای استفاده از بالابرها باشد. گسترش کارخانجات، افزایش ارتفاع ساختمان ها و اهمیت سرعت در ساخت و ساز و جابجایی موجب شده تا انسان ها علی رغم هزینه های جانبی از بالابر استفاده کنند. صنعت کاران هم نیازهای متنوع انسان ها در نظر گرفته اند و بالابرهای مختلفی با کاربری ها و ظرفیت های متفاوتی ساخته اند. شاید بالابرها را با آسانسورها اشتباه بگیرید. این دو محصول در ظاهر یک کار را انجام می دهند اما در عملکرد تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. سیستم بالاکشنده، میزان ایمنی، تابلو کنترل کننده و اتاقک ها همگی مواردی هستند که در بالابرکارگاهی و آسانسورهاا کاملا متفاوتند. آسانسورها معمولا از یک اتاقک محصور تشکیل شده اند که با استفاده از موتور و سیم بکسل به بالا کشیده می شوند، حال آنکه در اسانسور کارگاهی وجود چیزی مانند اتاقک محصور همیشه لازم نیست، سیستم بالابرنده آنها  نیز انواع متفاوتی دارد. آسانسورها معمولا به یک تابلو کنترل مجهز هستند و برای حرکت نیاز به یک ریل یا نرده دارند در حالی که کنترل بالابرها ساده تر و با کنترلرهای دستی انجام می شود. علاوه بر این برای حرکت نیاز به ریل یا نرده کشی هم ندارند(برای مطالعه کاربر اساسنسور کارگاهی به این برگه مراجعه کنید). بخشی از بالابرها حتی به صورت متحرک و قابل جابجایی ساخته می شوند. همچنین عملکرد بالابرها می تواند برقی (DC و AC) و دستی باشد و به طور کلی می توان گفت که هزینه اجرای بالابرها در مقایسه با آسانسورها بسیار کمتر است.

انواع بالابرها

بالابرها بر اساس قابلیت جابجایی به دو دسته بالابرهای ثابت و متحرک تقسیم بندی می شوند. (برای مطالعه دسته بندی بالابر کارگاهی به این صفحه مراجعه کنید)بالابرهای ثابت بیشتر در مکان هایی نصب می شوند که مسیر جابجایی تغییری نمی کند. برای مثال در انبارها و یا بارگیری از تریلی ها به منظور هم سطح کردن بار با زمین از بالابرهای ثابت استفاده می کنند. زیرا مکان قرارگیری تریلی ها و کامیون ها تغییری نمی کند. یکی از ویژگی های بالابرهای کارگاهی ثابت قدرت زیاد آنها در حمل بار است. در این مدل از بالابرها بدون در نظر گرفتن وزن کلی ساختار می توان از جک های هیدرولیکی قوی استفاده کرد. به طور کلی بالابرهای ثابت بر اساس سیستم بالابرندگی به انواع جک مستقیم، زنجیری و آکاردئونی تقسیم می شوند. در کنار بالابرهای ثابت نمونه های متحرک نیز وجود دارند که برای جابجایی سریع بارها و نفرات در مکان های مختلف استفاده می شوند. این نوع بالابرها در محیط های شهری نیز به دفعات دیده ایم. تعویض لامپ های روشنایی معابر، نصب نمای ساختمان ها و تمیز کردن شیشه های بیرونی آپارتمان ها و برج ها همگی به وسیله بالابرهای کارگاهی سیار انجام می شود. بالابرهای متحرک نیز به انواع بالابرهای با دسترسی عمودی و با دسترسی عمودی و افقی تقسیم بندی می شوند.

انواع بالابرهای ثابت

• بالابرهای آکاردئونی: در این بالابرها افزایش ارتفاع با باز و بسته شدن قیچی هایی متصل به هم در زیر کابین صورت می گیرد. نیروی محرک بالابرنده در این بالابرها توسط موتورهای برقی، دیزلی و بنزینی تامین می شود و به وسیله جک های هیدرولیک به قیچی ها منتقل می گردد.
• بالابرهای زنجیری: شاید این نوع از بالابرها را در ساختمان های در حال ساخت زیاد مشاهده کرده باشید. این بالابرها معمولا در طبقات ساختمان  ها یا در پشت بام نصب می شوند و با استفاده از قرقره و موتورر الکتریکی اجسام را بالا می کشد. در واقع بالابرهای زنجیری نوعی بالا کشنده به شمار می روند. از بالابرهای زنجیری برای حمل نفرات استفاه نمی کنند. همچنین نمونه های دستی این بالابر نیز در بازار به فروش میی رسد. به طور کلی بالابرهای زنجیری ظرفیت بسیار کمتری نسبت به سایر بالابرها دارند. نمونه دستی این بالابر نیز نسبت به نمونه های برقی عملکرد ضعیف تری دارد.
• بالابرهای جک مستقیم: همانگونه که از نامشان می توان حدس زد وظیفه بالا بردن کابین در این بالابرها به طور مستقیم بر عهده جک های  هیدرولیکی است که در زیر کابین قرار می گیرند. هرچه تعداد این جکک ها بیشتر باشد ظرفیت بالابر نیز افزایش می یابد. علاوه بر این ارتفاع این بالابرها بر اساس طول جک های استفاده شده در زیر آنهاست. معمولا برای ارتفاع های زیاد از جک های چند استیج استفاده می کنند. اینن جک ها همانند آنتن رادیو جمع می شوند و حجم کمتری را اشتغال می کنند. بالابرهای جک مستقیم بر اساس محل قرارگیری جک به دو دسته جک مستقیم از بغل و جک مستقیم از زیر تقسیم می شوند. ظرفیت حمل بار در این بالابرها معمولا نسبت سایر بالابر های ثابت بیشتر است.

برای ارائه هر گونه مشاوره و خرید بالابر کارگاهی و اسانسور کارگاهی با تیم ایستاصدر تماس حاصل فرمایید.

منبع: تفاوت اسانسور و بالابر

ما را در لینکدین دنبال کنید

ما را در فیس بوک دنبال کنید

ما را در گوگل پلاس دنبال کنید

شماره تماس:36307626-041

آدرس وب سایت:www.tcch-co.ir

 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.