ایستا صدر

فروش آسانسور کارگاهی

ایستا صدر

فروش آسانسور کارگاهی

ایمنی در اسانسور کارگاهی

 

ایمنی در آسانسور کارگاهی و بالابر کارگاهی

اسانسور کارگاهی
بالابر کارگاهی

هنگامی که کارگاهی ساختمانی برپا می گردد ، یا در محوطه یک کارخانه یا یک اسکله ، نیاز به حمل بارهای سنگین یا افراد ، بصورت عمودی ، پدیدار می شود، باید راهی یافت تا این حمل و نقل به شیوه ای موقتی ، بصرفه به نسبت هزینه های پروژه ، سریع و ایمن ، انجام شود.

آسانسور ها، در حالت عادی و در ساختمان های مسکونی ، وظیفه حمل انسان و بار را بعهده دارند. برای طراحی و نصب و عملیاتی کردن این آسانسور ها، تدارک گسترده و ایمنی انجام می شود و پس از نصب ، آسانسور آماده استفاده است(برای مطالعه تفاوت اسانسور و اسانسور کارگاهی به این برگه مراجعه کنید).

اما در یک کارگاه ساختمانی ، یا هنگام حمل و نقل بار در یک کارخانه(دسته بندی بالابر کارگاهی)، نه تنها فرصت کافی برای عملیاتی چنان زمان بر وجود ندارد، بلکه موقعیت اجرای پروژه نصب آسانسور بصورت دائم نیز فراهم نیست. و حتی اسنسور های ساختمانی معمول، توان حمل آن حجم از بار که معمولا در کارگاه ها ، به آن نیاز هست را دارا نیستند.

آسانسور کارگاهی اما، پاسخی نسبتا کامل به این نیاز داده اند. این آسانسورها معمولا از نیروی محرکه یک موتور الکتریکی برای حرکت عمودی استفاده می کنند. و شیوه نصب و اجزا ء آنها اینگونه است که پس از نصب ، می توان ارتفاع حمل بار توسط  آنها را همگام با افزایش ارتفاع ساختمان در حال ساخت، یا افزایش ارتفاع مورد نیاز برای حمل بار، به مرور با مونتاژ مجدد، افزایش داد. این آسانسور ها، این قابلیت را دارند که تاا ارتفاع 500 مترو بالاتر ، افزایش طول داشته باشند و بار حمل کنند. ظرفیت حمل بار توسط آنها نیز می تواند بین 1 و 5/1 و 2 تن ، متغیر باشد.

برای حفظ ایمنی در استفاده از آسانسور کارگاهی ، لازم است هنگام اجرا و نصب این آسانسور ها ، حتما اجزاء زیر استفاده شده باشد. در غیر اینصورت ، اسانسور کارگاهی ما، از ایمنی یا کارایی لازم برخوردار نخواهد بود .

تجهیزات ایمنی :

  1. محافظ دکل

با قرار دادن این حفاظ ، محدوده دور بالابر کارگاهی مشخص می گردد . افراد و تجهیزات و وسایل نقلیه موجود در محل نیز ، در صورتی که توجهی به محدوده آسانسور کارگاهی ، نداشته باشند، بوسیله این حفاظ ،از ورودشان  ناخوداگاه ممانعت خواهد شد.

  1. نرده امگا

در حفاظ دور محدوده، باید نرده ای متحرک در نظر گرفته شود که هنگام حضور آسانسور کارگاهی در جای خود، به عنوان درب ورود و خروج عمل کرده و در هنگام نبودن آن، بشود با بستن این نرده، مانع از ورود ناغافل افراد و اشیا به محدوده آسانسور کارگاهی شد.

  1. سوئیچهای ایمنی حداقل و حداکثر در ارتفاع و دربهای مجهز به سوئیچهای ایمنی

سوییچ های ایمنی یا لمینت سوییچ ،مسیر حرکت را به همان مقدار بین دو سوییچ نصب شده، محدود نمایند. این سوییچ های لمینت ، روی درب کابین اسانسور های کارگاهی نصب است و از سقوط کابین جلوگیری می کنند.

  1. سامانه فرود اضطراری

این سیستم نیز ، از جمله سیستم های جلوگیری از سقوط است که پس از نصب آسانسور های کارگاهی ، با حضور مسوول کارگاه و متخصصین آسانسور ، باید نحوه عملکرد آن امتحان و آموزش داده شود .

  1. ایست مکانیکی در بالای دکل

درصورت عدم وجود این قطعه در انتهای مسیر اسانسور های کارگاهی و در صورتی که به هر دلیلی ، لیمنت سوییچ ها، به درستی به وظیفه خود عمل نکنند، ممکن است موجب خروج کابین اسانسور کارگاهی از ریل شده و سقوط کابین گردند. این محدود کننده ها در حقیقت قطعاتی مکانیکی هستند که حرکت آسانسور کارگاهی را پایان می دهند و موجب سکون آن در آن نقطه می گردند.

  1. موتورهای مجهز به ترمز الکترومکانیک
  2. ترمز های حساس به سرعت
  3. ایست اضطراری
  4. ترمز خودکار در ارتفاع 2 متر از سطح زمین
  5. مجهز به کمک فنر در پایه و بالای دکل
  6. تابلو فرمان ولتا‍ژ کم
  7. صفحه محافظ موتور
  8. کلید فرمان و میکرو سوئیچها جهت ایمنی بیشتر با برق ولتاژ کم ایزوله می باشد .

 

آسانسور های کارگاهی ، در مجموع ، کاربرد های زیادی در مکان های متفاوت یافته اند(برای مطالعه مزیت های اسانسور کارگاهی به اینجا مراجعه کنید). بیش از همه در کارگاه های ساختمانی متعدد و متفاوت از لحاظ حجم و گستردگی پروژه در دست ساخت،پس از آن راه­سازی،ساخت پل و تونل،مرمت آثار باستانی،نفت و گاز وپتروشیمی،بنادر و کشتی­سازی،فلز و فولاد و معدن از آسانسور های کارگاهی(بالابر کارگاهی در صنایع) جهت حمل بار های سنگین ، استفاده می شود.

سرعت نصب، عدم نیاز به زیر سازی های وقت گیر و دائمی ، سیستم های عملکردی آسان ، قابلیت حمل بارهای فوق سنگین ، امکان استفاده در ارتفاع های زیاد و همچنین امکان افزایش ارتفاع به میزان مورد نیاز، از جمله مزایای آسانسور های کارگاهی به حساب می آیند.

گروه صنعتی ایستا صدر(بالابر کارگاهی TCCh , اسانسور کارگاهی Tcch) می تواند در انجام پروژه های ساختمانی شما را یاری کند.جهت مشاوره فنی با تیم ایستا صدر تماس حاصل فرمایید.

منبع: ایستا صدر

ما را در لینکدین دنبال کنید

ما را در فیس بوک دنبال کنید

ما را در گوگل پلاس دنبال کنید

شماره تماس:36307626-041

آدرس وب سایت:www.tcch-co.ir

سمیه حسینی

 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.